Diferența între blogul personal și blogul de business

Diferența între blogul personal și blogul de business

Cu ce te ajută un blog serios dacă tocmai te-ai hotărât să treci de la nivelul de hobby la nivelul de mic întreprinzător?

Care sunt diferențele între cele două tipuri de bloguri și de ce te-ar interesa pe tine să profiți de aceste diferențe?

Poate te întrebi de ce ar trebui să existe o diferență.

Sau cu ce te ajută pe tine să ai un blog de business și nu doar unul personal.


Diferența între blogul personal și blogul de business

Nu sunt un blogger. Nu mă pot numi blogger pentru că acest titlu îmi provoacă o reacție neplăcută și numai când mă gândesc la el.

În România (online) e greu să găsești bloggeri adevărați, cei care scriu pentru oameni și nu pentru audiență/bani/reclame/chestii gratis de la firme care vor reclame ascunse (sau pe față).

Nu sunt nici scriitoare, oricât de mult mi-ar plăcea mie să îmi închipui că aș fi. Nu scriu nici pe departe cât de mult (și cât de bine) ar trebui ca să mă pot numi scriitoare.

Dar acest articol nu este despre mine. Este despre cum tu îți îmbunătățești prezența online și atragi clienți fideli ”servind” cititorii cu articole de calitate despre munca ta și felul în care produsele tale fac viața mai frumoasă tuturor clienților.

Blogul personal?

Ca să poți face o comparație, e necesar să înțelegi conceptele pe care le compari. Ce este un blog personal? Cui se adresează și ce conține?

Blogul personal este spațiul online pe care ți l-ai închiriat (sau cumpărat) și în care îți verși toate ofurile:

  • îți încerci talentul scriitoricesc;
  • dai mai departe știri despre fotbaliști sau anecdote amuzante care te-au făcut să râzi să pici sub masă;
  • le poveștești prietenilor cum a fost în excursie (sau în schimbul de experiență care a durat 2-4 luni într-un grup multicultural de oameni nebuni cărora le place doar să bea și să doarmă în fața căminului, în zăpadă);
  • pui poze cu cățelul/pisicile/găinile din curte;
  • orice îți trece ție prin cap.

Scrii ce vrei despre ce vrei și nimănui nu trebuie să-i pese (să ”se atace”), pentru că e spațiul tău și faci ce vrei cu el.

Am avut și eu un blog personal pe vremuri, pe acest domeniu.

Pe când eram în liceu și nu știam ce să fac cu timpul meu și aveam impresia că sunt interesantă dacă scriu chestii cu suflet în ele (deși erau interpretate greșit și tot se întorceau împotriva mea).

Dacă te interesează să te amuzi pe seama ”articolelor” de pe vremea aceea, scrie-mi și-ți voi da acces la ele.

Între timp (în ultimii ani), acest blog a evoluat și a devenit mai degrabă un blog de business.

Blogul de business / blogul oficial

Ce înțeleg eu prin blog de business? În primul rând nu se adresează doar afacerilor, dar așa am găsit termenul și l-am preluat ca atare.

Putem vorbi mai degrabă despre un blog oficial.

În cadrul unui blog oficial nu au ce căuta textele de genul ”iar m-am plimbat ieri prin parc și am găsit o plantă nouă și în jurul ei se adunaseră multe gângănii pe care le-am studiat și gustat pe rând și oamenii din parc s-au adunat în jurul meu și au început să râdă foarte tare și să arunce cu pietre în mine”.

Poate doar ca exemple (exemple foarte proaste).

Un blog oficial (de business) are un scop clar: atragerea de persoane interesate de un produs/serviciu oferit de platforma în cadrul căreia se găsește platforma și, într-un final, creșterea vânzărilor.

Dacă ai un produs excelent foarte bine plasat pe piață și toată lumea știe cum e făcut și la ce folosește, foarte bine, nu ai nevoie de un blog.

Mă îndoiesc totuși că există astfel de produse. Întotdeauna poți învăța ceva despre orice. Chiar și despre lucrurile care ne înconjoară în fiecare zi.

Ador să citesc descrierile bine scrise ale produselor pe care vreau să le cumpăr și îmi place foarte mult să citesc articole în care îmi e descris cum sunt realizate și cum pot fi folosite.

Și sunt sigură că nu sunt singura.

De fapt, acesta este și motivul pentru care în 2014 prefer să cumpăr online ce pot cumpăra și offline pur și simplu pentru că pot citi mai multe despre produsele în sine.

Astfel, un blog de business conține:

  • articole despre utilizarea produselor firmei (a.k.a. tutoriale);
  • articole despre manufactură/procesul de producție pentru toate/multe dintre produsele afacerii sau proiectului;
  • articole în care sunt descrise poveștile obiectelor/produselor;
  • articole despre oamenii care lucrează/creează și activitățile lor;
  • articole despre evenimente pe care le organizează firma/la care participă cu produsele sau angajații;
  • articole despre industria sau segmentul de piață în care se găsește firma sau proiectul.

Foarte important este ca în (toate) aceste articole să apară imagini cu produsele în timpul folosirii, tutorialele să aibă imagini sau filme, la fel și articolele de la evenimente.

Chiar dacă ești o singură persoană, se poate. Eu am scris despre toate aceste aspecte în cadrul proiectului Atelierul Grădina cu fluturi.

Chiar dacă te pricepi foarte bine la scris și poți transmite foarte multe prin cuvinte, în ziua de azi prea puțini mai citesc ce scrii (haha, da, știu ce ironic e pentru mine scriind acest articol, foarte amuzant, dar ăsta e adevărul și eu îl accept ca atare).

Așa că am făcut un mic ”infographic” (mai mult info decât graphic) ca să-l poți pune/lipi/trimite unde și cui dorești.

Îl găsești la începutul articolului.

Tu ai blog? Dacă da, de care? Își servește scopul?

Ai sugestii pentru mine sau alți cititori? Le aștept în secțiunea de comentarii.

Iar dacă îți dorești să urmărești acest blog, te poți abona mai jos.

[subscribe2]

Îți urez spor la scris și cât mai mulți cititori!

Lasă un răspuns: