De ce nu mai cumpăr în veci de la Altex 7


Sunt o persoană ca oricare alta. Am nevoi și am niște resurse pe care le pot da în schimbul unor alte resurse.

Resursele acestea ale mele pot fi încadrate în foarte multe categorii, dar să le zicem pentru moment timp și bani. Cu banii poți cumpăra aproape orice, dar nu poți cumpăra timp. Așa că pentru mine timpul e mai prețios în multe cazuri. Și un timp de calitate e și mai prețios.

Însă câteodată pierd vremea aiurea pentru că fac alegeri greșite. Și pentru că acord încredere unor entități care nu merită încrederea mea.


 

Când vreau să îmi fac un upgrade în casă, să-mi iau ceva util, nu ultimul televizor cu cristale lichide și alte rahaturi de genul, caut și eu ca oricine cea mai bună ofertă.

Zic să caut online, că pierd mai puțin timp decât dacă aș merge în magazine. Plus că unele magazine oricum își au tot catalogul de produse online și e mai simplu să îl răsfoiești de acasă.

Am un magazin în care am încredere și de la care cumpăr de obicei cam tot ce-mi trebuie în materie de electronice și alte obiecte similare (cât de multe cumpăr eu… un mouse și o pereche de căști, o imprimantă și un pistol de lipit). Dintotdeauna am fost mulțumită de felul în care s-au purtat cu mine, de comunicarea simplă și rapidă, de prețuri chiar.

Dar marți am auzit o reclamă la radio. De obicei ascult radio în căști când umblu prin oraș și nu ascult reclamele, dar uneori mi-e lene să-mi scot căștile din urechi și ascult și reclamele.

Era o reclamă la o ”noapte a devoratorilor de prețuri” a competitorului principal al magazinului de la care cumpăr de obicei (să dau nume? bine, de obicei cumpăr de la Emag și reclama era la Altex cu ”cele mai mici prețuri din România”, adică aceleași prețuri ca ale Emag).

Am zis că să profit, că tot îmi trebuie un fier de călcat serios, nu ca cel de călătorii, și un telefon nou (cel curent mai are puțin și-și dă duhul – ca să vezi cum a evoluat Nokia de la cele mai bune telefoane la cele mai proaste).

Și m-am apucat să caut. Și-apoi am citit 30 de review-uri de telefoane, fiare de călcat (care mai nou au talpa din ceramică și nu pricep de ce le mai zice ”fier” de călcat), mini aspiratoare și alte prostii de care am nevoie, dar mi-e silă să-mi arunc banii și pe ele.

Și-am pierdut aproape o zi întreagă comparând oferte și reduceri și prețurile altor magazine și review-uri și specificații care nu apar pe site-ul Altex și trebuiau căutate pe alte site-uri.

Pentru ce, până la urmă?

Am căutat pe net (pe site nu scria) și am aflat că ”reducerile” încep la 10 noaptea.

Toate bune, mi-am văzut eu de treabă pentru restul zilei.

Am uitat complet de super ofertă. Mi-am adus aminte pe la 12 jumate și m-am întors pe site. Ce să vezi, de pe homepage n-am acces în contul meu cu wishlist-ul pe care mi-l făcusem mai devreme.

Păi ce-i asta? Cum adică să n-am acces la lista mea de cumpărături de pe site?

Toate ”ofertele” erau aliniate frumușel pe prima pagină, doar să te uiți la ele și să-ți alegi. Singura problemă… prețurile erau identice.

Nici o reducere în plus. Nimic. Am comparat prețurile de la aparatele pe care le pusesem în wishlist, nici o diferență (am ajuns eu la wishlist într-un final, dar nu de la homepage). Doar că unele nu mai erau în stoc. Asta era singura diferență. Care m-a deranjat foarte tare.

Asta așa, ca să vezi ”ce șmecheri suntem noi de la Altex, că zicem că facem reduceri după ora 22:00, dar reducerile sunt alea de mai devreme din timpul zilei, pe care le-am făcut ca să scăpăm de marfă”.

Dacă știam din timp, aș fi făcut comanda în timpul zilei. Dar nu-i nimic, că de acum nu mai comand nimic de la ei, chit că au reducere cu 50% față de competiție (ceea ce n-o să se întâmple în veci, dar zic și eu).

Cu cele trei obiecte rămase la prețul inițial, vezi-doamne ”reduse”, că încă au aceeași reducere și azi, m-am îndreptat către checkout. Am completat eu acolo repede ce mi-a trebuit și m-am pus să dorm.

Nu înainte să-mi comand un telefon de pe Emag pentru că nicicum nu am găsit la Altex ceva decent de banii pe care-i aveam pentru un telefon nou și nu exagerat de ”deștept”.

Azi merg după telefon în showroom-ul Emag, că mi-e în drum.

Produsele comandate de pe Altex sunt încă în București. Vin mâine cu un curier la care centrala (!!) mi-a dat ocupat.

Un curier pe al cărui website nu funcționează căutarea după cele două AWB-uri pe care mi le-au pus la două colete pentru trei mini produse.

Un curier al căror persoane de la relații cu clienții nu cunosc programul de livrare al coletelor.

Curier pe al cărui nume l-am găsit cu greu pe site-ul Altex pentru că nu era scris nicăieri pe unde l-am căutat (adică pe toate paginile pe care le-am putut căuta).

Numele se găsește la detaliile comenzii, ca să știi. E bine ascuns. În cazul meu e Nemo Express. Să le fac reclamă proastă că nu-s în stare să-și instruiască angajații cu informații esențiale.

Am scris ieri despre super experiența de la Direcția de pașapoarte Cluj. Am ajuns ca instituțiile publice să funcționeze mai bine decât firmele al cărei scop este să-și păstreze clienții. La instituții nu ai de ales. La firme, pe de altă parte…

Uite de ce voi continua să cumpăr produse de la Emag și de ce nu voi mai comanda de la Altex, chit că-și fac ei reclame cu prețurile lor excepționale care sunt aceleași de pe toată piața.

Dacă prețul tău ”mic” pentru un produs adus din China este singurul atu care te caracterizează, nu mai vreau să am de-a face cu tine. Și sunt sigură că nu sunt singura.

Ce poți face tu să nu ajungi în situația asta?

Ai o afacere? Asigură-te că clienții tăi nu trec vreodată prin așa ceva. Nu e groaznic, e doar neplăcut. Și un om căruia i-ai oferit o experiență așa de proastă va alege concurența, chiar dacă prețurile concurenței sunt cu 1 leu mai mari.

Cum am spus și ieri, creează-ți un sistem în care știi exact unde a ajuns clientul tău, ce informații a primit și ce-i lipsește, în care te poate contacta oricând are nevoie de tine.

Ai o firmă mică, nu e nevoie să ai centrală de telecomunicații. Dar dacă te sună și tu vorbești cu altcineva, sună înapoi. Dacă-ți scrie, răspunde-i frumos. Nu ca mine, cu ”dragă x”, nu trebuie să faci asta dacă n-o simți. Dar decent, fără aere, fără pretenții, fără supărări.

Are o problemă, rezolvă-i-o.

Ai un client neplăcut, spune-i frumos să-și caute de lucru în altă parte. Nu trebuie să suporți orice, dar pentru oamenii care merită are sens să creezi o experiență unică.

Am avut nevoie să mă descarc și sper că nu am bătut câmpii prea tare. Poate nici nu am scris tot ce vroiam, însă este suficient ca să înțelegi ceea ce încerc să transmit.

Îți mulțumesc că îmi ești alături.

Cu drag,

Andi


Lasă un răspuns:

7 gânduri despre “De ce nu mai cumpăr în veci de la Altex

  • Adrian

    am patit`o si eu cu altex 🙂 am comandat de la ei, tot asa doar pentru ca la concurenta nu mai era pe stoc! imi vine coletul dupa vreo 10 zile, dupa ce le`am trimis mail la cei de la altex, ca nu am nici macar awb pentru comanda, nu stiu cu cine mi`l trimite, si nu mai ajunge! In fine, dupa ce primesc coletul, nu mi`a placut cum functioneaza ce am comandat si am facut cerere de retur! am dus pachetul la nimeni expres aia, pe 18 decembrie..nici in ziua de azi nu a ajuns la altex! sau a ajuns, dar nu vor sa`mi returneze banii pe produs! am fost iar la „curier” sa intreb ce se intampla de ce nu a ajuns? mi`au luat numarul de telefon au zis ca ma suna mai tarziu dupa ce verifica awb, si nu m`au mai sunat 🙂 Am facut reclamatie si la altex si la nemo, si nu s`a rezolvat nimic inca

    • Andi Bede

      Dragă Adrian,

      Îmi pare rău că a trebuit să treci prin toate astea. Te-ai aștepta la așa ceva de la o firmă no-name, nu de la una care se pretinde cea mai mare și tare.

      Din păcate, tot ce pot să îți sugerez este să depui o plângere la ANPC (http://reclamatii.anpc.ro/), dacă cei de la Altex nu răspund.

      Altex nu mai rezistă mult pe piață dacă-și bate joc de clienți în halul ăsta. Sper să reușești cu ANPC-ul.

      Succes!
      Cu drag,
      Andi

  • Bianca

    Incerc sa le trimit reclamatie pe site-ul de la nimeni express dar crezi ca merge? I-am instiintat si pe altexii prin email la care mi-au trimis un email stupid imbarligat fara sens. Ne-a fost invatatura de minte,numai comandam de la ei.

    • Andi Bede

      Bianca, din păcate așa se întâmplă cu firmele neserioase. Te-ai ars o dată cu ei și știi că a doua oară nu mai au parte de încrederea ta. Mai încearcă, poți returna produsul la vânzător dacă nu l-ai desfăcut sau folosit. Și da, insistă pe utilizarea serviciilor unui alt curier.

      Sper să-ți rezolvi cât mai repede neplăcerea,
      Andi

  • Bianca

    Deci si eu am avut azi o experienta rahatica cu altex si firma lor de rahat Nimeni Express de care nu a auzit nici dracul pana acum dar am avut parte de ei astazi si sper ca pe veci. Suna nesimtitu sa-mi spuna ca nu stie unde e blocul meu si ma pune sa ne intalnim intr-un loc,ma pune sa semnez,isi trece seria si nr lui ia banii si ma lasa in drum cu coletul. Minunat ! Pe langa asta,abia ma duc cu pachetu acasa si il si scap ca femeie singura un colet mare in fata blocului cand sa intru. Sunt plina de nervi in momentul asta si am de gand sa le dau rahatu de robot de bucatarie inapoi,maine ii sun sa si-l ieie inapoi dar sa-mi trimita alta firma ca de asta numai vreau sa aud dar nu ma voi lasa asa pentru cele intamplate.

    • Marius

      Da, si pe mine m-au chemat mereu in strada cei de la Nemo, awb nu aveau, sunt varza! Iar despre Altex… numai de bine…
      Am cumparat de la Altex, din magazin, un aparat de tuns parul corporal Remington. Ajuns acasa, am desfacut nerabdator cutia, ca sa probez ,,jucaria”… Si l-am probat pe mana, sa vad cum parul meu e tuns la 0,2mm, asa cum scrie pe cutie (pe site-ul celor de la Altex nu scrie nimic, nici maca poza cu cutia nu s-au stresat sa puna). Tzeapa, nici vorba de 0,2mm, oricat m-am strofocat eu! Si mi-a incoltit imediat in minte ideea de marketing mincinos, incurajat si de o experienta similara pe care am avut-o testand un aparat de ras de la aceeasi firma de mizerii marca Remington, care cu un motor anemic se chibuia sa taie doua fire de barba, si mai degraba se dezmembra decat sa taie barba. Ajuns cu jucaria inapoi in magazin (la 24 de ore de la cumparare), mi se aduce la cunostinta ca nu-l pot schimba, fiind un produs de ingrijire personala, ci doar trimite in service. L-am trimis in service, dar nu-mi fac mari sperante; mi-am luat o tzeapa de 120 lei… sau ii pun pieptenii si ma tund pe cap cu el… Multumesc Altex, multumesc Remington! E ultima oara cand ne-am mai vazut, voi merge numai pe Philips de acum incolo si cu siguranta Altex luna asta mi-a eliberat ultimul bon fiscal din istoria existentei sale…

      • Andi Bede

        Dragă Marius,

        În legătură cu calitatea unui produs, cred că cel mai bine ar fi să comunici direct cu producătorii.
        Înțeleg de ce nu poți returna astfel de produse (din motive de igienă), dar cred că pe viitor cel mai bine afli de la cunoștințe sau profesioniști cum se comportă un anumit instrument pe care ți-l dorești. Reclamele sunt doar atât, reclame. Fără o recomandare din partea cuiva care chiar folosește un produs, întotdeauna vom cumpăra la risc.
        Sper să ai experiențe mai bune pe viitor, cu alți furnizori,
        Andi