De ce ai nevoie de o listă de abonați pe site / blog

Atelierul de mini dreamcatchere la Cluj - începutul

De ce îți trebuie o listă de abonați pe site? La ce îți folosește o listă de email-uri? Dacă deja ai o prezență înfloritoare prin social media, dar încă nu simți că are un impact, poate asta îți lipsea.

Încă nu ai nici un abonat? Nu ți-a trecut niciodată prin minte că ai nevoie?

Ai observat până acum formularul de abonare din stânga? Cel mai probabil dacă citești aceste cuvinte, deja te-ai abonat la articolele mele.

De câteva luni tot citesc tot ce-mi pică în mână (metaforic vorbind, că citesc doar pe internet) despre copywriting.

Cum să atragi audiența potrivită.

Cum să scrii cât mai clar și plăcut pentru cititorii tăi.

Cum să scrii pentru publicul tău țintă. Și pentru clienții tăi ideali (mai multe despre aceste teme în curând).

Cum să atragi mai mulți abonați pe site.

Dar dacă nu ai o listă de abonați, pentru ce să faci toată această muncă?

De ce ai nevoie de o listă de abonați prin email pe site?

Aparent ceea ce se numește ”email marketing” (promovare prin email) este în continuare cea mai eficientă metodă de promovare, comparativ cu tot ce înseamnă social media (Twitter, Facebook, Pinterest, bla bla).

Cu o simplă căutare am găsit două studii care confirmă de la 4 până la 40 de ori mai multe rezultate la promovarea prin email față de promovarea prin social media.

Acest fapt explică și de ce inbox-urile adreselor tale de email sunt pline de mesaje de la diverse site-uri la care te-ai abonat (cum nu ai mai multe adrese? păi eu cred că am vreo patru pe care le urmăresc și le folosesc constant…).

Nu știu despre tine, însă eu le cam citesc pe cele la care m-am abonat intenționat în ultima perioadă. Și le voi lua ca exemplu de bună practică pentru viitoarele email-uri pe care le voi trimite de aici, odată cu o reorganizare totală a blogului.

Dacă numerele nu te-au convins (studiile științifice sunt cam seci, știu), poate puțină psihologie te va convinge să începi să îți ”aduni” abonați.

Despre ce e vorba?

Știi cum intri pe facebook și vezi ce au mai postat unii și alții și mai vezi câte un titlu de articol senzaționalist pe care un prieten l-a ”distribuit” de pe vreun blog scris de un oarecare?

De câte ori se întâmplă să și faci click pe titlul respectiv, să citești ce scrie, să te scârbești și să închizi fereastra pentru că nu aveai nevoie de încă o demonstrație a ”talentului” la scris al unora?

Mie mi se întâmplă rar să fac click-ul respectiv. De cele mai multe ori se întâmplă să închid fereastra după câteva secunde. Iar tu nu asta vrei de la cititorii tăi.

Cu postările paginilor este puțin diferit. Când văd un link la o postare de blog de la o pagină pe care o urmăresc, îmi place să intru să văd ce creație drăguță a mai fost postată.

Totuși, dat fiind că în principal sunt poze și nu prea multe povești despre produsele respective, nu stau prea mult nici acolo, chiar dacă plec cu zâmbetul pe buze.

O altă problemă cu paginile este că facebook arată postările paginilor doar unui procent de 10% din cei care ”urmăresc” pagina. Că ei vor bani ca să le arate fanilor paginilor ce postează paginile.

Deci facebook ca modalitate de promovare gratuită a blogului pică din start.

Însă ce reacție ai când primești un email frumos scris, cu un subiect clar și la obiect, cu o temă gândită pentru tine, de la un creator pe care îl admiri?

Ai primit acest email cu ultimele noutăți ale celui pe care îl urmărești în mod activ, intenționat.

Așa că cel mai probabil vei citi tot articolul, te vei bucura de oferta personalizată pentru cititori sau pur și simplu vei face o vizită de plăcere pe un website care te inspiră.

Nu vrei ca și website-ul tău să ofere o asemenea senzație plăcută unui potențial cititor?

Dacă vrei, e nevoie doar să implementezi un sistem de abonare la postările tale sau la un email periodic.

În cazul în care site-ul tău îți oferă oportunitatea de abonare automată, ai și mai puține scuze să nu îți construiești o listă de abonați.

Pe Blogger (blogspot) și pe WordPress.com ai widgets care fac treaba asta pentru tine. Tot ce trebuie să faci este să le publici și să le pui la vedere.

Pe site-urile cu domeniu propriu este doar puțin mai greu. Cere puțină muncă și dedicare (sau niște bănuți, dacă îți permiți).

Dacă ești la început, poți face ca mine. Am rezolvat problema pe platforma mea de WordPress cu două pluginuri. Deși o puteam face cu unul singur. Am utilizat Subscribe2, însă de ceva vreme am trecut la MadMimi, dar am lucrat o vreme și cu MailChimp.

Ambele au avantaje și dezavantajele proprii, însă ambele îți oferă posibilitatea să îți crești lista de abonați și să le trimiți email-uri personalizate abonaților, în funcție de ce își doresc să primească de la tine.

Sper că te-am convins că este necesar să îți creezi o listă de abonați pe site, pentru a le oferi cea mai frumoasă experiență și pentru a te asigura că ai cititori fideli.

În curând voi scrie mai pe larg cum să implementezi această sugestie cu ajutorul unor unelte online.

Ai idei, sugestii, experiențe cu servicii de email pentru abonați? Aștept să îmi scrii în secțiunea de comentarii.

Cu drag,

Andi

Lasă un răspuns: