Cum mă organizez în fiecare zi cu două unelte: Todoist și Evernote 2

Todoist header

De când mă știu nu mi-a plăcut să stau. Să stau degeaba, să vegetez, să ”fac fotosinteză” sau să ”fac mătreață” nu este ceva caracteristic mie.

Îmi place să fac orice, numai să nu stau degeaba. Chiar și când stau vreau să fac ceva. Ce bine că am învățat să croșetez acum un an, așa pot să stau în pat și totuși să fac ceva…

Dar chiar și așa activă cum îmi place să fiu, nu sunt o fântână de energie. Prietenii știu că nu mă agit nici în situații limită pentru că știu că am o limită zilnică de energie și tot ce depășește acea limită poate să aștepte a doua zi, că dacă nu-i o urgență, sigur n-o să se întâmple.

În consecință, am nevoie de unelte să-mi organizez timpul și activitățile așa încât:

a) să fac ceva toată ziua ca să nu mor de plictiseală și

b) să nu mă epuizez fizic/psihic/mental/social, că altfel trebuie să stau degeaba și să mor încet că nu am energie să fac nimic.

Astfel că apelez la tot ce-mi stă la îndemână pentru a găsi un echilibru.

De asemenea, îmi place să notez ce-mi vine în cap, să nu uit idei și să pot pune în practică pe viitor sau să înregistrez diverse activități și lecțiile pe care le-am învățat din ele.

Am apelat la liste de responsabilități, am citit cărți pe tema asta, am încercat diverse metode și am umplut agende de idei, notițe, schițe, dar nici una nu s-a lipit de mine pe termen lung.

Metoda cu agenda era utilă și nu prea. Cred că am vreo șase agende pline din ultimii ani, cine se mai uită peste ele?

Am umplut un caiet întreg de observații, notițe și experimente în primul semestru de doctorat, după care am trecut la foi, pe care le tot împrăștii pe birou să văd când și ce experimente am făcut lunile trecute.

La documente text salvate în diverse foldere prin computer nici nu mă gândesc, ar ieși un adevărat dezastru.

Nu merge așa, prea mult haos, de ce să nu utilizez tehnologiile pe care le am la îndemână?

Așa că am căutat soluții pe care le-au creat alții, evident.

Și nu mică mi-a fost bucuria când am descoperit Todoist, o unealtă pentru listele de ”to do” pe care o ai la îndemână oricând, cu sau fără acces la internet, și Evernote, o unealtă mult mai utilă pentru notițe, observații, liste pentru un anumit proiect și tot felul de texte ce nu trebuie neapărat să fie organizate, ci accesibile.

Am început cu Todoist, în care am trecut cele mai importante activități care au și o dată limită. Todoist oferă mare flexibilitate în programarea activităților, are activități recurente, proiecte, sub-activități până la nivelul 4.

Este atât de ușor de utilizat, încât am devenit cei mai buni prieteni din prima zi. De obicei îl folosesc pe telefon, fiind sincronizat cu varianta online. De fapt, pe site nu intru decât foarte rar.Cum folosesc todoist pentru a-mi organiza activitatea

De fiecare dată când aflu că pe data X am de făcut ceva, scriu repede în Todoist, să nu uit, iar apoi nu-mi mai fac griji.

Poți seta o alarmă și un grad de importanță pentru fiecare activitate, însă dimineața la 8 primesc o notificare cu toate activitățile programate pe ziua respectivă.

Cu Evernote e altă poveste. E o poveste mult mai lungă.

Am descoperit Evernote acum mulți ani, pe vremea când deja era ceva cunoscut, dar cumva nu mi-am dat seama de utilitatea sa. L-am ignorat.

Mai auzeam de el pe ici-colo, citeam despre existența lui, dar nu mi-a trecut prin cap să-l încerc până în anul doi de doctorat.

Ei bine, rău am făcut că nu am început să-l folosesc mai devreme. M-ar fi scutit de la adunat de maculatură scrisă de mână, în care nu am cum să caut decât manual de fiecare dată când am nevoie de ceva observații din ziua X despre experimentul Y.

Acum folosesc Evernote aproape zilnic. Îmi notez observațiile în funcție de temă, proiect, experiment. Am mai multe ”caiete” pe care le vizualizez ușor în stânga, iar în fiecare caiet pot vedea dintr-o dată mai multe ”notițe”.Cum folosesc evernote pentru a-mi organiza activitatea

În notițe îmi scriu ideile, propunerile, schițele pentru viitoarele articole sau rapoarte, schițe pentru blog, liste de cumpărături sau de realizat, dar care nu au un termen limită sau care pot fi realizate într-o singură zi.

Cea mai mare plăcere îmi face să bifez realizările după ce închei fiecare activitate planificată.

În Evernote îmi rămân bifate activitățile, însă în Todoist sunt arhivate, în afară de cazul în care au o activitate părinte, caz în care sunt toate arhivate odată ce părintele este bifat.

Ambele programe pot fi utilizate gratuit, cu un cont, sunt suficiente pentru a-ți organiza timpul și activitățile, dar dacă ai nevoie de mai mult de la ele, există și conturi ”pro”, plătite desigur.

Acele conturi plătite oferă niște beneficii de care eu momentan nu am nevoie, cum ar fi etichete pentru Todoist sau utilizare offline pentru Evernote, dar fiecare persoană știe de ce anume are nevoie.

Desigur, pentru colaborare la nivel de organizație, există pachete (pe foarte mulți bani) sau există alternative gratuite, cum ar fi Trello, pe care l-am utilizat timp de câteva luni într-un grup de dezvoltatori, dar și pentru proiectul personal (pe vremea când încă intenționam ca atelierul să fie activitatea principală).

Trello - unealta de organizare a timpului si task-urilor

Ți-am prezentat numai programele pe care le folosesc eu pentru a-mi face viața mai ușoară, însă există și altele care funcționează puțin diferit, dar au scopuri similare.

Tu ce folosești pentru a-ți organiza activitatea? Ce ai recomanda altora?

Dacă vrei să încerci aceste programe și nu știi de unde să începi, lasă aici un comentariu și te ajut cu mare drag.

Sper că articolul ți-a fost de folos și ți-a oferit o ocazie de a profita din plin de timpul pe care îl ai. Îți urez mult succes și sper să ne auzim în curând!

Cu drag,

Andi


Lasă un răspuns pentru Andi Bede Anulează răspunsul

2 gânduri despre “Cum mă organizez în fiecare zi cu două unelte: Todoist și Evernote

  • Abigail Smycken

    OMG chiar aveam nevoie e ceva de genul asta! Am gasit o gramada de programe care erau destul de greu de folosit dar Todoist este genial si atat de usor de folosit! Multumesc mult pentru recomandari!

    • Andi Bede

      Cu mare drag 😀 Într-adevăr, Todoist este foarte simplu, nu te încarcă, nu te stresează cu zeci de notificări. Sper să îți prindă bine, să lase mai mult timp inspirației 😉