Grădina şi fluturii sau cum îţi găseşti un nume


De unde a pornit ideea grădinii cu fluturi? De ce nu se numeşte altfel? Am învăţat de un an încoace, din diverse surse, în principal cele de la D&F, că este important ca proiectul tău să aibă un nume.

Un nume unic, distinctiv şi uşor de ţinut minte, însă în acelaşi timp reprezentativ pentru domeniul tău şi pentru activitatea principală.

Am învăţat că pentru un marketing reuşit ai nevoie şi de un slogan bun, însă eu nu am unul încă.

Dar să găseşti un nume pentru ceva ce tu faci din proprie iniţiativă, ceva ce pentru tine nu are nevoie de prezentări şi definiţii, nu este prea uşor. Află mai jos cum poţi face asta.

Trebuie să ieşi din mintea ta, să te plimbi prin lume şi să vezi munca ta prin ochii altora. Este un exerciţiu foarte bun de imaginaţie socială.

Pentru a-ţi găsi un nume bun, am împărţit activitatea în trei paşi (pe baza experienţei mele de până acum):

  • Ai nevoie mai întâi să ştii ce vrei tu să comunici despre proiectul tău. Poţi face o listă cu tot ce ai vrea să ştie grupul tău ţintă, să o ierarhizezi şi apoi să alegi cele mai importante aspecte pe care le vrei ilustrate în nume. Aceste aspecte sunt limitate ca număr. Câte cuvinte sau expresii cunoşti care să exprime 20 de proprietăţi în acelaşi context?
  • Apoi ai nevoie de un studiu de „piaţă” să vezi cine mai există în domeniu, cum se numeşte (să nu cumva să-i „împrumuţi” ideea), să ştii ce să eviţi.
  • După ce ai elminat numele deja în uz (sau alte variante similare şi care ar crea confuzii), următorul pas este alegerea unui cuvânt sau a unei combinaţii de cuvinte care să ilustreze cât mai clar aceste aspecte. Încearcă şi să utilizezi cuvinte comune în vocabularul grupului tău ţintă, pentru a te asigura că te înţelege şi este motivat să îţi promoveze proiectul.

Colega mea Elizaveta D&F din Moldova a aplicat o metodă similară şi a găsit un nume plăcut şi de impact pentru proiectul şi brand-ul ei de miere: Dulce Plai.

A făcut chiar un mic studiu în grupul nostru internaţional, cerându-ne părerea despre diverse combinaţii de cuvinte, deşi în afară de mine nimeni nu înţelegea limba. În câteva săptămâni a venit cu ideea de Dulce Plai şi toţi am agreat-o

În cazul meu, am făcut iniţial lista cu tot ce mă interesa să transmit prin numele proiectului.

Am ştiut că vreau să includ ideea de handmade, de atelier, de muncă, dar şi ideea de frumuseţe naturală, flori, insecte, păcere vizuală şi tactilă, diversitate, calitate şi durabilitate.

Cea mai uşor de utilizat unealtă pentru a verifica ce nume sunt deja în uz este google. Acolo am descoperit că este mai dificil decât îmi imaginasem să fiu originală.

Am „pierdut” ore în şir pe google, încercând tot felul de combinaţii, de la dumbrăvi magice până la poieni cu flori. Până la urmă am ajuns la Atelierul Grădina cu fluturi. Nu îl luase nimeni.

Nu mi-a plăcut iniţial. Părea puţin sec. Vroiam să fie mai viu, să atragă privirile prin magia sa. Dar ce îmi place acum cel mai mult la el e că eu i-am dat personalitate.

Am luat o banală combinaţie de cuvinte şi i-am dat viaţă.

Acum în grădina cu fluturi găseşti flori de toate felurile şi culorile, te mângâie şi te răsfaţă, găseşti fluturi de la care te aştepţi ca în următorul minut să-şi ia zborul. Şi toate astea pentru că am decis eu.

Poţi să dai viaţă şi nenumărate calităţi unui nume prin tot ceea ce ajunge să reprezinte.

Cât despre logo, el vine odată cu numele dacă ai noroc sau se naşte din mâinile unui designer dacă ai acces la unul.

Eu n-am avut nici noroc şi nici un designer la dispoziţie aşa că m-am apucat de desenat şi apoi am învăţat să lucrez cu vectori. Poţi vedea mai jos schiţele şi produsul finit.

Primele schiţe de logo

Primele schiţe de logo

Logo-ul în varianta actuală

Logo-ul în varianta actuală

Cu siguranță este momentul pentru o siglă nouă, dat fiind că pe aceasta nu am folosit-o cu tare mult succes.

Sper că pașii pentru găsirea numelui te vor ajuta să identifici cea mai potrivită denumire pentru proiectul tău.

Îți urez succes și spor la muncă!

Cu drag,

Andi

Lasă un răspuns: