Grădina şi social media

gradina cu fluturi pe pinterest

Update: 16.02.2016

O parte foarte importantă din promovarea oricărui brand/produs este constituită din social media. Textul de faţă vine ca urmare a atingerii numărului (excepţional pentru mine) de 2000 de fani pe pagina de facebook şi are ca scop o mică explorare a valorii adăugate pe care o reprezintă site-urile de social media, felul în care interacţionează între ele, cu proiectul şi cu mine ca reprezentant al atelierului.

Ce platforme foloseşte Atelierul Grădina cu fluturi

Momentan, datorită profilului de producţie şi tipului de conţinut (în principal vizual), atelierul foloseşte două platforme de social media, anume facebook şi pinterest.

De ce folosesc facebook şi pinterest şi nu twitter şi tumblr?

Cele două platforme pe care le utilizez momentan corespund nevoilor atelierului prin comunitatea la care ajung şi tipul de prezentare. Twitter este în principal benefic pentru anunţuri, pe care le fac rar, necesitate cu totul acoperită de facebook, iar tumblr este depăşit din punctul meu de vedere, dat fiind că am un site spre care pot direcţiona pe oricine doreşte mai multe detalii.

Cum folosesc platformele sociale şi ce păreri am până acum despre ele

Pagina de facebook a atelierului a fost creată chiar înainte de a pune la punct site-ul în ce priveşte funcţionalitatea actuală, pentru a-mi permite să postez imagini cu diferitele piese pe care le aveam la momentul respectiv.

Ea a fost primul pas pe care l-am făcut spre a-i da atelierului o prezenţă în online, exact după ce am ales numele proiectului şi m-am hotărât care ar fi obiectivele şi liniile directoare (anume popularizarea ideii de upcycling şi a valorii pe care o deţin obiectele vestimentare şi accesoriile pe care nu le mai foloseşti).

gradina cu fluturi facebook snapshot

Am încercat să fac pagina să arate cât mai prezentabil din primul moment, selectând doar imagini de bună calitate şi sortându-le pe colecţii (la momentul respectiv aveam arhivele anuale de flori kanzashi, fluturii şi florile din satin).

Iniţial imaginile erau simple, fără watermark, dat fiind că atelierul nu avea o identitate vizuală. Mai târziu am adăugat logo-ul în majoritatea materialelor şi este foarte important acest aspect în online, deoarece altfel oricine îţi poate utiliza imaginile în orice scop. Dacă vrei să afli mai multe despre cum îţi găseşti un nume şi identitatea vizuală, poţi citi mai multe aici.

Nu pretind ca modelele pe care le-am utilizat şi creat să fie proprietatea mea intelectuală (deşi provin din munca şi imaginaţia mea), deoarece susţin accesul liber la orice în online şi utilizarea informaţiei online în scopuri creative, însă vreau ca imaginile pe care le-am realizat să-mi rămână mie în original.

Logo-ul nu se suprapune cu obiectele din imagine, pentru a nu împiedica vizualizarea completă a acestora, însă ocupă o suprafaţă însemnată, totuşi păstrând un aer de profesionalism.

Update: de când am publicat acest articol am renunțat la a atașa logo-ul imaginilor, deși încă sunt preluate de alte site-uri, dar am publicat o licență internațională bazată pe Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0.

Pinterest este o descoperire recentă pentru mine şi încă învăţ să-l navighez, însă am observat că o mare parte dintre cunoscuţii mei (şi cei care susţin atelierul) urmăresc diverse persoane/brand-uri active acolo. Îmi place foarte mult deoarece insistă pe partea vizuală şi pe imaginea brand-ului.

gradina cu fluturi pe pinterest

gradina cu fluturi pe pinterest

Update:  Pinterest nu mai este chiar așa o descoperire recentă, am învățat că e important să pui descrieri grăitoare alături de imagini pentru ca acestea să fie găsite ușor.

Am creat câteva colecții, deși nu sunt foarte activă. Îl folosesc rar, când caut să învăț o tehnică anume, însă nu colecționez chiar orice realizat din acea tehnică, ci numai ideile care îmi plac cel mai mult.

Progres până acum prin intermediul social media şi intenţii pe viitor

Momentan pe pagina de facebook comunic în principal prin intermediul imaginilor cu produsele noi pe care le creez, fiecare cu design unic, remarcându-se fie prin modelul utilizat, fie prin materiale, texturi, combinaţii, sisteme de prindere.

Din păcate comunicarea este încă destul de unidirecţională şi nu ştiu exact cum să provoc oamenii la dialog. Practic pagina de facebook ar trebui să fie o platformă pentru interacţiune şi feedback activ. Sper ca în perioada următoare să îmbunătăţesc acest aspect.

În acest sens aş vrea să transfer partea de prezentare a produselor noi pe pinterest şi să folosesc pagina de facebook mai mult pentru a face anunţuri şi a cere părerile oamenilor. Astfel, am creat un profil pe pinterest pe care acum încerc să îl transform în profil de “profesionist”, pentru a-l conecta cu site-ul şi pentru a posta direct acolo ultimele noutăţi în materie de design.

Cum ar trebui să arate teoretic activitatea de social media

Am citit foarte multe în ultima vreme despre cum să îţi îmbunătăţeşti vizibilitatea online prin intermediul platformelor de social media, însă nu toate “sfaturile” găsite pe internet se aplică şi atelierului.

Între ele erau sugestii ca postările să se facă între anumite ore (între 13:00 şi 16:00), să fie un amestec de tipuri de postări (imagini din proiect, dar şi din exterior, texte, concursuri, nebunii), să fie activitate constantă pe pagină, pentru a nu pierde “fanii” şi altele.

Însă lecţia cu adevărat importantă cu care am rămas din toată teoria este faptul că fără conţinut relevant nu ajungi nicăieri.

Cel mai important lucru din orice faci online este ca conţinutul pe care să îl oferi să fie original, real şi relevant.

Astfel, oamenii vor fi interesaţi şi restul sunt detalii (ora postării este şi ea importantă în măsura în care postezi cât timp oamenii sunt treji – adică nu la 2 dimineaţa – am testat).

Cum arată de fapt activitatea mea pe social media şi de ce

După cum am spus, cel mai important este conţinutul.

Astfel, am hotărât să pun un accent mai mare pe calitatea produselor şi a comunicărilor pe care le fac decât pe frecvenţa şi tipul acestora. Mă concentrez pe realizarea florilor, pe prezentarea lor (voi scrie mai încolo am scris deja despre cum să faci poze profi cu resurse puţine) şi încerc să postez o dată la o zi sau două, dar nu mai des.

Am observat totuşi că deşi plac şi imaginile cu produsele într-o anumită măsură (în special pasionatelor de accesorii şi handmade), imaginile sau video-urile cu oameni sau procese în desfăşurare sunt mult mai atractive.

Poate asta e parte din fascinaţia pe care o avem pentru munca altor oameni, aşa cum mie îmi place să văd cum se fac alte lucruri pe care le utilizez zilnic, şi altora le place să mă vadă muncind, nu doar produsul finit.

Acesta este şi motivul pentru care pe viitor voi posta pe facebook în special despre evenimente şi procese de realizare a pieselor, mai degrabă decât piesele în sine. Poveştile cu prinţese atrag mai mult decât prinţesele 😉

Butoane de social media: necesitate sau moft?

Rareori folosesc butoanele de social media pe alte site-uri.

De fapt, în majoritatea cazurilor mi se par deranjante şi mai deranjant mi se pare faptul că facebook ştie că eu sunt pe diverse site-uri şi că mă poate urmări pe tot internetul pentru că eu sunt logată şi toate site-urile sunt integrate în mega-reţeaua facebook.

Nici butonul de pin-it nu mi se pare atât de relevant. Până la urmă, dacă ceva mă convinge că merită să fie “pinned”, o fac şi fără buton.

Deci cum rămâne? Să introduc butoane de like şi pin-it prin andrea.bede.ro sau să permit oamenilor să respire puţin?

Update: Mi-am dat seama între timp că totuşi puţină conectare nu strică, aşa că acum poţi folosi butoanele integrate în site pentru a împărtăşi cu alţii ce ai descoperit aici. Butoanele sunt discrete şi non-intruzive.

Pentru orice sugestii sau feedback privind articolul de faţă, întrebări despre strategii de social media aştept comentarii. Nu sunt expert, însă îmi place să ajut cu ce am învăţat până acum.

Îți urez mult succes în tot ce îți propui!

Cu drag,

Andi

Lasă un răspuns: